• Úvod
  • Služby
    • Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi
    • Raná péče
    • Osobní asistence
    • Sociální rehabilitace pro dospívající a dospělé
    • Volnočasové aktivity
    • Vzdělávání
    • Denní stacionář
    • Odlehčovací služba
    • Centrum podpory
  • Pomáhejte s námi
    • Darujte hned
    • Pravidelné dárcovství
    • Firemní podpora
    • Dobrovolnické centrum
  • O autismu
    • Základní charakteristika
    • Charakteristické projevy
    • Rozdělení
  • O nás
    • Aktuality
    • Fotogalerie
    • Naše projekty
    • Podpořili nás
    • Základní informace
    • Informace o zpracování osobních údajů
    • Výroční zprávy
    • FAQ – Často kladené otázky
  • Kontakt
  • Úvod
  • >
  • Služby
  • >
  • Osobní asistence
  • >
  • Postup jednání se zájemcem

Postup jednání se zájemcem

  • OSOBNÍ SCHŮZKA – Máte-li zájem o poskytování služby osobní asistence Paspoint, z.ú., je třeba vyplnit a odeslat Evidenční list zájemce ( zde). Poté se Vám v nejbližším možném termínu ozveme a domluvíme na osobní schůzce, na které si upřesníme vámi definované cíle služby a vaše očekávání, časový rozsah služby, její frekvenci, případně vaše požadavky na osobního asistenta. Jako podklad pro ujasnění možného využití sociální služby osobní asistence využíváme regionální karty služeb – osobní asistence (zde ke stažení) vydané Jihomoravským krajem.
  • HLEDÁNÍ ASISTENTA – V nejkratší možné době zjistíme, zda máme vhodné personální kapacity pro zajištění vámi požadované služby. O aktuálním stavu vás neprodleně informujeme.
  • PODPIS SMLOUVY – Jsme-li schopni vámi požadovanou asistenci zajistit, domluvíme se na podpisu smlouvy o poskytování služby osobní asistence.
  • ZAŘAZENÍ DO POŘADNÍKU – Pokud aktuálně nejsme schopni službu zajistit, nabídneme vám zařazení do pořadníku zájemců o službu. Fakticky to znamená, že se aktivně snažíme po dobu bezprostředně následujících týdnů vámi požadovanou službu zajistit.

 

Mám zájem o službu osobní asistence

Průběh osobního jednání:

  • Za poskytovatele se zúčastní vedoucí služby nebo určený zástupce (sociální pracovník).
  • Za zájemce se zúčastní samotný uživatel nebo zákonný zástupce, případně uživatelem určená osoba. U dětí do 18 let je zpravidla zákonným zástupcem rodič, nestanoví-li soud jinak. V případě omezení či zbavení způsobilosti k právním úkonům zastupuje zájemce opatrovník (nutné doložení Rozsudku jménem republiky). Zájemce má také právo nechat se zastupovat jinou osobou, tzv. kontaktní osobou, a to na základě plné moci nebo výslovným souhlasem na místě jednání.
  • Za místo setkání má zájemce možnost si zvolit kancelář Paspoint, z.ú. na Nerudově 7 v Brně, místo svého bydliště nebo předpokládané místo poskytování plánované asistence (základní škola, školní družina, denní stacionář). Po domluvě s vedoucím služby je možné zvolit také jiné místo, ve kterém se zájemce cítí bezpečně (vedoucí služby vyhodnotí možná rizika místa setkání).
  • Na základě rozhovoru mezi poskytovatelem a zájemcem o službu poskytovatel zjišťuje představy, očekávání a potřeby uživatele.
  • Poskytovatel se ujistí, zda zájemce splňuje podmínky pro poskytnutí služby.
  • Poskytovatel zjišťuje, jaké jsou osobní cíle uživatele a jeho očekávání. Osobním cílem se rozumí to, co žadateli služba přinese.
  • Poskytovatel podá zájemci základní informace o poskytované službě.
  • Informace musí být podávány tak, aby jim žadatel o službu zcela rozuměl, o čemž se poskytovatel během rozhovoru ujišťuje.
  • Na základě zjištěných informací je s žadatelem dohodnut čas, způsob a místo poskytování služby, výše úhrady za službu a způsob placení.
  • Se žadatelem jsou vyplněny dokumenty Evidenční list a Osobní dotazník zájemce. Svými podpisem na obou dokumentech zájemce stvrzuje pravdivost údajů.

    Evidenční list:

    • kontaktní údaje – jméno a příjmení žadatele, tzn. toho, kdo bude asistenci využívat; datum narození a kontaktní adresa pro účely smlouvy, věku žadatele (zda spadá do cílové skupiny); jméno, příjmení a kontakty na zákonného zástupce/opatrovníka – pokud takový člověk existuje.
    • sociální a zdravotní stav žadatele – zjišťujeme způsobilost k právním úkonům; z důvodů každoročních statistik MPSV zjišťujeme průkazku mimořádných výhod (dobré vědět i pro osobní asistenci samotnou, zda má klient slevu na vstupy, MHD apod., v případe ZTP/P se slevy vztahu i na doprovod); z důvodů každoročních statistik MPSV zjišťujeme přiznaný stupeň příspěvku na péči; zdravotní omezení mající vliv na průběh poskytování služby, tzn. o kterých zdravotních omezeních a rizicích z nich plynoucích by měl asistent vědět – může se jednat o silné život ohrožující alergie, epilepsie, tělesné, mentální či smyslové postižení.
    • zařízení a služby, které žadatel využívá – škola nebo školské zařízení, poradenské zařízení, další sociální zařízení – kam žadatel dochází a s kým je možné řešit případné situace související s asistencí.
    • o jaké služby má klient zájem – žadateli je pracovníkem obeznámen s dalšími službami, které nabízíme, mohou mu být nabídnuty kontakty.
    • proč žadatel potřebuje službu.
  • Žadatel může být seznámen se smlouvou o poskytnutí služby.
  • Poskytovatel seznámí zájemce s možností připomínek a podnětů k poskytování služby a také možností ukončení služby.
  • Žadatel vždy obdrží leták Informace o službě, pravidla pro poskytování osobní asistence, Pravidla pro podávání a vyřizování stížností, formulář krizového plánu pro vyplnění, je-li předpoklad, že by krizový plán byl účelný. Vyplněný krizový plán předá zájemce vedoucímu služby nebo pověřenému pracovníkovi na schůzce při podpisu smlouvy.
  • Žadatel si ze schůzky odnáší:
    • základní informace o poskytované službě
    • ceník
    • pravidla pro poskytování osobní asistence
  • Smlouva se zpravidla sjednává v momentě, kdy organizace zajistí osobní asistenci (tzn. sežene vhodného asistenta).
  • Pokud poskytovatel musí službu žadateli odmítnout (viz Pravidla pro odmítnutí zájemce o službu), je mu poskytnuta informace o jiné službě, která by mu mohla pomoci vyřešit jeho problém, popř. poskytne základní sociální poradenství.
  • Z jednání si pořizuje sociální pracovník zápis, který zakládá do složky „osobní asistence příslušného roku“. Zápis obvykle obsahuje vyplněný Evidenční list a Osobní dotazník. Na základě požadavků poté vybírá a přiděluje osobního asistenta. Tento proces se pohybuje v rozmezí týdne až měsíců podle personálních možností služby.

Pravidla pro odmítnutí zájemce o službu

Služba není poskytována:

  • lidem s PAS, trpícím vážnými zdravotními komplikacemi, které vyžadují stálou přítomnost zdravotního personálu
  • zájemcům nepatřícím do cílové skupiny
  • kapacita sociální služby je naplněna
  • v případě nedostatečného personálního nebo finančního zajištění ze strany organizace
  • osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy

Vedoucí služby nebo pověřený pracovník posoudí možnosti jednotlivých asistentů. Na základě posouzení časových možností, osobních dispozic a pracovních zkušeností přidělí v nejkratší možné době asistenta, a to nejpozději do 4 týdnů od prvního kontaktu.

 

Pokud je kapacita služby naplněna, vedoucí služby zveřejní tuto informaci na webových stránkách organizace. Pokud je kapacita služby naplněna, žadatel o službu může být na svou vyslovenou žádost zařazen do pořadníku zájemců o službu. Vedoucí služby informuje žadatele nejpozději do 4 týdnů od zařazení do pořadníku o tom, jestli se uvolnilo místo v kapacitě služby a pokud ne, zjišťuje od žadatele, jestli má stále zájem být v pořadníku. Žadatel, pokud s tím souhlasí, je dále veden v pořadníku žadatelů na službu osobní asistence. Žadatel může kdykoli vyslovit nesouhlas se zařazením do pořadníku, v takovém případě jej koordinátor z pořadníku vyřadí.

  • Pro zájemce
    • Postup jednání se zájemcem
    • Pravidla poskytování služby osobní asistence
    • Ceník
    • Evidenční list žadatele
    • Pravidla pro podávání a vyřizování stížností
  • Pro osobní asistenty
    • Dotazník pro osobní asistenty
  • Kontakty

O nás

  • Aktuality
  • Podpořili nás
  • Naše projekty
  • Kontakt

Co děláme

  • Sociální rehabilitace
  • Raná péče
  • Osobní asistence
  • Volnočasové aktivity
  • Vzdělávání

PASPOINT

  • Anenská 10, Brno, 60200
  • kancelar@paspoint.cz
  • » Zobrazit všechny kontakty

Z našeho Facebooku

Asociace pomáhající lidem s autismem APLA-JM o.s.

Podporují nás