Podrobný přehled témat přednášek
Výchova a vzdělávací intervence jako zdroj možných problémů v chování, kauzální souvislost mezi autistickým myšlením a autistickým chováním, komunikační nedorozumění.
Popis náročného chování (definice, kritéria, kategorie, věk, přidružené poruchy) – seznámení s definicí, kritérii a kategoriemi náročného chování, vliv věku a přidružených poruch na obraz náročného chování dětí, žáků nebo studentů s PAS.
Strategie modifikace chování, obecně platný algoritmus postupu při řešení náročného chování dětí, žáků nebo studentů s PAS. Zohlednění všech aspektů majících vliv na náročné chování dětí, žáků nebo studentů s PAS (stanovení hierarchie náročného chování, anamnestická data, zdravotní rizika, prognóza modifikace).
Dokumentace náročného chování, evaluace a intervence realizace funkční analýzy chování.
Proaktivní strategie preventivní postupy s dlouhodobým efektem.
Reaktivní strategie – možné postupy eliminace náročného chování, právní aspekty
Workshop
Funkční analýza chování s ohledem na různý věk a přidružená postižení.
Modelové kasuistiky s ohledem na různý věk a přidružená postižení.
Možnosti postupu v konkrétních případech dle výběru účastníků.
Vzdělávací cíl
Seznámit pedagogické pracovníky s příčinami, projevy a možnostmi řešení náročného chování dětí, žáků a studentů s PAS, které se může objevit při jejich výchově a vzdělávání. Naučit je systematickému postupu při řešení náročného chování dětí, žáků a studentů s PAS. Nabídnout řešení v jejich konkrétních případech. Zdůraznit preventivní aspekty metodiky vzdělávání.
CENA KURZU: 1 050 Kč