Zvládání problémového chování u dětí a žáků s PAS

Podrobný přehled témat přednášek

Výchova a vzdělávací intervence jako zdroj možných problémů v chování, kauzální souvislost mezi autistickým myšlením a autistickým chováním, komunikační nedorozumění.

Popis náročného chování (definice, kritéria, kategorie, věk, přidružené poruchy) – seznámení s definicí, kritérii a kategoriemi náročného chování, vliv věku a přidružených poruch na obraz náročného chování dětí, žáků nebo studentů s PAS.

Strategie modifikace chování, obecně platný algoritmus postupu při řešení náročného chování dětí, žáků nebo studentů s PAS. Zohlednění všech aspektů majících vliv na  náročné chování dětí, žáků nebo studentů s PAS (stanovení hierarchie náročného chování, anamnestická data, zdravotní rizika, prognóza modifikace).

Dokumentace náročného chování, evaluace a intervence realizace funkční analýzy chování.

Proaktivní strategie preventivní postupy s dlouhodobým efektem.

Reaktivní strategie – možné postupy eliminace náročného chování, právní aspekty

Workshop

Funkční analýza chování s ohledem na různý věk a přidružená postižení.

Modelové kasuistiky s ohledem na různý věk a přidružená postižení.

Možnosti postupu v konkrétních případech dle výběru účastníků.

Vzdělávací cíl

Seznámit pedagogické pracovníky s příčinami, projevy a možnostmi řešení náročného chování dětí, žáků a studentů s PAS, které se může objevit při jejich výchově a vzdělávání. Naučit je systematickému postupu při řešení náročného chování dětí, žáků a studentů s PAS. Nabídnout řešení v jejich konkrétních případech. Zdůraznit preventivní aspekty metodiky vzdělávání.

CENA KURZU: 1 050 Kč