Podrobný přehled témat přednášek
Diagnostika poruch autistického spektra, vývojové profily, diferenciální diagnostika, specifika psychologického vyšetření u dětí s PAS – přednáška seznamuje podrobněji s psychologickými aspekty diagnostiky žáků s PAS, na jednotlivých kazuistikách účastníkům demonstruje specifika sociálního chování, komunikace a poznávacích procesů.
Speciálně pedagogická diagnostika, ohodnocení schopností dítěte, využití edukačně hodnotícího profilu, dokumentace, seznámení frekventantů s nástroji speciálně pedagogické diagnostiky a jejich využitím, práce s konkrétním nástrojem, vedení dokumentace a její vyhodnocení.
Komunikace u žáků s PAS – základy metodiky nácviku alternativní a augmentativní komunikace žáků s PAS, vývojová specifika u žáků s PAS.
Volný čas – náměty pro využití volného času u žáků s PAS, metodika tvorby a nácviku volnočasových aktivit ve vzdělávání žáků s PAS.
Sebeobsluha u žáků s PAS – metodika nácviku, procesuální schémata, jsou popsány obtíže při nácviku sebeobsluhy u žáků s PAS, možnosti vhodné podpory, tvorba procesuálních schémat.
Zvládání náročného chování u žáků s PAS – popis náročného chování u žáků s PAS, možnosti jeho zvládání, základní role prevence, kazuistiky
Workshop
Aplikace strukturovaného učení, kazuistika – frekventanti se ve skupinách seznámí s charakteristikou žáka, se kterým budou při kurzu spolupracovat.
Individuální nácvik, samostatná práce žáků s PAS I. Práce ve třídě pod vedením lektorů, tvorba dovedností nutných pro individuální nácvik a samostatnou práci.
Vzdělávání metodikou strukturovaného učení, prezentace frekventantů, diskuse.
Tvorba zprávy o přímé práci se žáky, práce ve skupinách, konzultace s lektory.
Individuální nácvik, samostatná práce žáků s PAS II. Popis a zhodnocení práce frekventantů v jednotlivých skupinách.
Nácvik funkční komunikace s vizuální podporou u žáků s PAS I. Práce ve třídě pod vedením lektorů, tvorba dovedností nutných pro nácvik komunikace.
Nácvik funkční komunikace s vizuální podporou u žáků s PAS II. Popis a zhodnocení práce frekventantů v jednotlivých skupinách.
Tvorba a nácvik volnočasových aktivit při vzdělávání žáků s PAS I. Práce ve třídě pod vedením lektorů, tvorba dovedností nutných pro nácvik volnočasových aktivit.
Tvorba a nácvik volnočasových aktivit při vzdělávání žáků s PAS II. Popis a zhodnocení práce frekventantů v jednotlivých skupinách.
Zpracování edukačně hodnotícího profilu (EHP) v počítačovém vyhodnocení, na jeho základu pak tvorba individuálního vzdělávacího plánu, zpracování a vyhodnocení dat jednotlivých žáků získaných frekventanty v průběhu kurzu, využití pro tvorbu IVP, prezentace frekventantů ve skupinách.
Vzdělávací cíl
Naučit pedagogické pracovníky aplikovat metodiku strukturovaného učení při vzdělávání žáků s PAS.
Správně využít dostupné nástroje speciálně pedagogické diagnostiky k ohodnocení schopností, vědomostí a dovedností žáků s PAS, které lze využít při tvorbě individuálního vzdělávacího plánu (IVP).
Využít metodiku strukturovaného učení při nácviku funkční komunikace, sebeobsluhy a volnočasových aktivit.
Seznámit pedagogické pracovníky s možnostmi zvládání náročného chování žáků s PAS.
Součástí kurzu je přímá práce s dětmi, pořízení videozáznamů, na jejichž základě bude vyhodnocena. Po přímé práci s dětmi vypracují frekventanti závěrečnou zprávu, ve které popíší svou práci. Naučí se zaznamenávat práci s žáky, vyhodnocovat záznamy a na jejich základě vytvořit osnovu pro individuální vzdělávací program.
Součástí kurzu je prezentace praktických zkušeností frekventantů (videozáznam + dokumentace) pod vedením lektorů.
CENA KURZU: 4 000 Kč