Vzdělávání dětí s autismem I. Začátečníci

Podrobný přehled témat přednášek

Žáci s poruchami autistického spektra (PAS) – je vysvětlena obecná problematika PAS, etiologie, výskyt, klasifikace, diagnostická kritéria, diferenciace mentálního postižení a PAS, terapeutické přístupy, kazuistiky.

Vzdělávání žáků s PAS – specifika přístupu při vzdělávání dětí a žáků s autismem, školská legislativa, metodika strukturovaného učení, principy strukturalice, vizualizace a individualizace, užívané nástroje speciálně pedagogické diagnostiky.

Workshop

Aplikace metodiky strukturovaného učení při vzdělávání žáků s PAS v jednotlivých třídách, je prezentována metodika strukturovaného učení, konkrétní postupy využívané pro jednotlivé žáky. Workshop je realizován ve skupinách.

Speciálně pedagogická diagnostika žáků s PAS – práce ve třídách s edukačně hodnotícím profilem (EHP), zhodnocení výstupů a jejich konkretizace pro budoucí postup ve vzdělávání, tvorba zprávy.

Strukturované učení v jednotlivých oblastech vzdělávání – nácvik práce s dítětem, osvojení si obecných principů práce s žáky s PAS v praxi

Využití metodiky strukturovaného učení při vzdělávání žáků s PAS, závěrečné prezentace zpráv účastníků, konzultace a diskuse s lektory, využití získaných poznatků v praxi jednotlivých frekventantů.

Vzdělávací cíl

Naučit pedagogické pracovníky aplikovat metodiku strukturovaného učení při vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (PAS).

Správně využít dostupné nástroje speciálně pedagogické diagnostiky k ohodnocení schopností, vědomostí a dovedností žáků s PAS, které lze využít při tvorbě individuálního vzdělávacího plánu (IVP).

Využít metodiku strukturovaného učení při nácviku funkční komunikace, sebeobsluhy a volnočasových aktivit.

Seznámit pedagogické pracovníky s možnostmi zvládání náročného chování žáků s PAS.

Součástí kurzu je přímá práce s dětmi, pořízení videozáznamů, na jejichž základě bude vyhodnocena. Po přímé práci s dětmi vypracují frekventanti závěrečnou zprávu, ve které popíší svou práci. Naučí se zaznamenávat práci s žáky, vyhodnocovat záznamy a na jejich základě vytvořit osnovu pro individuální vzdělávací program.

Součástí kurzu je prezentace praktických zkušeností frekventantů (videozáznam + dokumentace) pod vedením lektorů.

CENA KURZU: 3 000 Kč