Tvorba pomůcek jako prostředek k efektivnímu vzdělávání dětí, žáků a studentů s PAS

Podrobný přehled témat přednášek:

Úvod do speciálně-pedagogické diagnostiky, specifika přístupu k žákům s autismem s důrazem na aplikaci metodiky strukturovaného učení, dělení pomůcek originální předměty a reálná zobrazení, symbolické znázornění, strukturované úlohy, textové pomůcky, cvičení a programy prezentované didaktickou technikou, speciální pomůcky, upravené společenské hry; důraz na strukturu a vizualizaci pomůcek, individuální aspekty při výrobě pomůcek, náměty pro výukové a herní aktivity.

Workshop:
Ukázky přímé práce s dětmi.
Instruktážními videozáznamy.
Používané strategie při výrobě pomůcek volba námětu, volba materiálu, respektování vývojové úrovně žáka s důrazem na vizuální podporu, strukturu činnosti a motivovatelnost žáka.
Vzdělávací cíl:
Seznámit a naučit pedagogické pracovníky správně hodnotit vývojovou úroveň žáka a jeho dovednosti v oblasti, pro kterou je pomůcka určena.  Vysvětlit nutnost vytváření speciálních pomůcek pro žáky s PAS. Vysvětlit příčiny problémů v oblasti představivosti a s tím spojená specifika tvorby pomůcek s důrazem na praktické využití a sociální začlenění žáků s PAS. Kompenzace nedostatků v oblasti představivosti pomocí vizuální podpory, struktury pomůcek, úpravy prostředí a motivačních pobídek. Naučit pedagogické pracovníky využívat systematickou podporu žáků formou speciálních pomůcek připravených dle individuálních potřeb konkrétního žáka. Hledat inovativní přístupy při tvorbě pomůcek s využitím metodiky strukturovaného učení. Nabídnout řešení v konkrétních případech a naučit pedagogické pracovníky aplikovat získané znalosti při vzdělávání.
CENA KURZU: 1200 Kč